Chesapeake Energy kaasasutaja Tom Ward märkis, et nafta hinnad peaksid tõusma ligi 75 dollarile barreli eest, et enamus naftatootjaid suudaks oma toodangumahtusid taas suurendada.
USA naftatootmine on võrreldes tippajaga eelmisel aastal, mil toodeti 9,7 miljonit barrelit päevas ligi 8,8 miljonile barrelile päevas.
50 dollarit barreli eest aga ei ole piisav hind selleks, et toodang hakkaks taas kasvama, märkis Ward. Seda seetõttu, et kapitaliturid on naftatootjate jaoks sisuliselt suletud ning tootjad peavad toodangu suurendamiseks kasutama sularahavoogusid.
“Meie äri väike räpane saladus on see, et sularahavoogu ei ole võimalik kulutada ning tootmistmahtu suurendada,” märkis ta.
Seoses madalate
nafta hindadega lükkasid nafta- ja gaasifirmad 2015. aasta lõpus edasi ligi 380 miljardi dollari väärtuses projekte, selgub konsultant Wood Mackenzie andmetest.
“Kui ettevõte otsustab lõpetada nafta puurimise, siis turgudele avaldab see otsus mõju alles kuude või aastate pärast,” sõnas ta.
Kui naftaturg on taas tasakaalustunud ning hinnad jõuavad teatud tasemele, mis võimaldab taas uutesse projektidesse investeerida, siis kapitaliturgude avanemine võtab veel mõnda aega,” märkis Ward.
Seotud lood
Kuigi laevandussektoris on regulatsioonide hulk muret tekitavalt suur ja uue põlvkonna lahendusi kütuse tarbimisel pole, on Tallink pühendunud olemasolevate süsteemide parendamisele ja toonud sõitma ka uusi aluseid, ikka selleks, et CO₂ jalajälge vähendada.